پازلی به نام زندگی

سعی کن فقط زندگی کنی به خاطرآوردن سهم پیرهاست.

پازلی به نام زندگی

سعی کن فقط زندگی کنی به خاطرآوردن سهم پیرهاست.

رفتارمن!

رفتار من عادی است
اما نمی دانم چرا
این روزها
از دوستان و آشنایان
هر کس مرا می بیند
از دور می گوید:

این روزها انگار
حال و هوای دیگری داری!

اما

من مثل هر روزم
با آن نشانی های ساده
و با همان امضا همان نام
و با همان رفتار معمولی
مثل همیشه ساکت و آرام

این روزها تنها
حس می کنم گاهی کمی گیجم!
حس می کنم
از روزهای پیش قدری بیشتر
این روزها را دوست می دارم
و قدر بعضی لحظه ها را خوب می دانم
حس می کنم گاهی کمی کمتر
گاهی شدیداْ بیشتر هستم! 

                                                  حتی اگر می شد بگویم
                                               این روزها گاهی خدا را هم
                                              یک جور دیگر می پرستم
                                                 از جمله دیشب هم
                                                  من کاملا تعطیل بودم!

گاهی برای یادبود لحظه ای کوچک
یک روز کامل جشن می گیرم
گاهی

صد بار در یک روز می میرم!

گاهی نگاهم در تمام روز
با عابران ناشناس شهر
احساس گنگ آشنایی می کند

گاهی دل بی دست و پا و سر به زیرم را
آهنگ یک موسیقی غمگین
هوایی می کند

اما
غیر از همین حس ها که گفتم
و غیر از این رفتار معمولی
و غیر از این حال و هوای ساده و عادی
حال و هوای دیگری در دل ندارم

رفتار من عادی است!

قیصر امین پور

نظرات 5 + ارسال نظر
آیدین چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:39 http://gomrietalaye.persianblog.ir

سلام صمیمی ترین نام خدا
نسیم عزیز سلام
امیدوارم که تو بلاگ نویس موفق باشی
خیلی لذت بردم که این شعر قیصر عزیز را برای چندمین بار خوندم
خیلی دوستش داشتم
البته نه به اندازه ی خواهرم که بسیار گریست وقتی سراینده ی قطعه ی سه شنبه در سه شنبه روزی به ابدیت پیوست:
طار می رود
تو می روی
تمام ایستگاه می رود
و من چقدر ساده ام
که سال های سال
در انتظار تو
کنار این قطار رفته ایستاده ام
و همچنان
به نرده های ایستگاه رفته
تکیه داده ام
برای ادبیات سه دهه اخیر ایران این شعر کافی است بیش از این هم نیازی نیست.
شاد
و
آرام
باشی
نازنیین

سلام من که خیلی دوستش داشته والبته دارم.
شادباشی.

اجادسا چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 13:23 http://ajadesa.blogsky.com

سلام عزیزم ممنون که سر زدی مطلب تو هم قشنگ بود بازم به ما سر بزن منتظرت هستم

چشششششششششم!

اسنا چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 13:59 http://www.oburmamnue.blogfa.com

شعر های قیصر برای ما حکم تولدی دوباره است
شایدم بهانه های تقدیر برای شروعی دوباره
ممنونم

منم موافقم.

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 14:40 http://harjmarj.blogsky.com

خیلی زیبا بود ...:)

آره روحش شاد.

اسنا جمعه 6 دی‌ماه سال 1387 ساعت 20:52

به روزم
بازآی وقدم به روی چشمم بگذار

چشششم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد